Reclamă plătită

Reclamă plătită

Reclamă plătită

Cum vând un produs?

Cum vând un produs?

Dacă ai un produs și nu este potrivit sau nu mai este pe placul tău, atunci poți să îl postezi spre vânzare pe platforma ICONIS.ro. Dacă ai un magazin fizic îți poți crea propiul microsite în interiorul platformei. Vânzarea produsului tău pe platforma ICONIS poate fi efectuată urmărind îndrumările oferite de echipa noastră.


Pentru început te rugăm să verifici ca produsul să nu fie uzat sau deteriorat, ci într-o stare acceptabila și repurtabilă. În fond, dorim sa dăm o a doua șansă lucrurilor faine!


Când listezi un produs, trebuie să selectezi pe rând: categoria căreia îi este destinat produsul (femei / bărbați / copii), tipul de îmbrăcăminte / încălțăminte / accesorii, subcategoria potrivită (tricou / fustă / rochie/ costum etc.). Trebuie să selectezi și materialul din care este confecționat precum și imprimeul pe care îl are.


În continuarea procesului de listare trebuie selectată mărimea. Aceasta poate fi selectată dintre cele clasice internaționale (XS / S / M / L / XL etc.). Dacă ai un produs care are mărimea în alt sistem (UK, US, IT, FR, etc) îți punem la dispoziție tabele pentru ghidul de mărime pe care le poți consulta pentru a face conversia.


Trebuie selectată apoi și starea în care produsul tău se prezintă. Poți alege dintre nou cu etichetă / nou fără etichetă / purtat o singură dată / condiție foarte bună / condiție bună / condiție normală.

  • Nou cu etichetă: starea produsului este exact ca atunci când a fost cumpărat, are etichetă, nu are niciun fel de defect;
  • Nou fără etichetă: starea produsului este impecabilă, nu a fost purtat niciodată, nu are defecte, dar nu mai are eticheta;
  • Purtat o singură dată: starea produsului este impecabilă, nu are defecte, dar a fost purtat o singură dată și curățat corespunzător;
  • Condiție foarte bună: produsul a fost purtat de foarte puține ori, nu are defecte vizibile, și arată impecabil;
  • Condiție bună: produsul a fost purtat, dar arată bine și are câteva defecte mici, care sunt menționate în descriere;
  • Condiție normală: produsul a fost purtat și are defecte vizibile, dar acceptabile și care sunt menționate în descriere.


ATENȚIE! Dacă starea pe care ai ales-o pentru listarea produsului tău nu este în concordanță cu starea reală a produsului, cumpărătorul are dreptul să ne anunțe. În aceste condiții produsul tău poate fi returnat, deci te rugăm să alegi responsabil starea reală a produsului oferit spre vânzare.


De asemenea te rugăm ca pentru orice defect menționat în descriere să adăugi și poze reprezentative pentru ca potențialii cumpărători să fie pe deplin informați în legătură cu aspectele calitative ale condiției produsului tău.


Exemple de defecte ce ar trebui menționate sunt rupturi, găuri, pete, lipsa nasturilor, lipsa elementelor decorative, cusături lipsă, decolorări, întinderi de material.


Dacă ai cutia originală a produsului sau ambalajul original, îți sugerăm să trimiți produsul împachetat în acestea, pentru a avea un serviciu de vânzare de o calitate superioară. Cu cât serviciul tău de vânzare este mai bun (împachetare mai calitativă, produs în condiție mai bună, poze mai frumoase și reprezentative), cu atât cumpărătorii vor fi mai mulțumiți și venitul tău pe platformă va crește.


Pentru a continua va trebui să realizezi pozele și descrierea produsului care, ulterior, vor fi postate pe platformă.


Cum se fac cele mai reușite poze? Calitatea și cantitatea pozelor sunt factorii ce determină foarte mult numărul de cumpărători interesați de produsul tău, cât și numărul de vânzări pe care îl vei face.


Pe platforma ICONIS o singură poză este obligatorie, dar îți sugerăm să adăugi cât mai multe poze pentru a câștiga încrederea cumpărătorului.


Echipa noastră a propus următoarele sugestii pentru tine în vederea realizării celor mai bune poze ale produsului vândut.

  • Produsul să fie în condiție bună: înainte să fotografiezi produsul te rugăm să te asiguri că articolele de îmbrăcăminte sunt spălate și călcate. De asemenea, și încălțămintea și accesoriile trebuie să fie curate.
  • Fundalul pozei trebuie să fie alb: fundalul pozei joacă un rol foarte important. Un fundal alb pune în evidență produsul, inspiră încredere și dă o notă de eleganță produsului tău.
  • Pachetul produsului trebuie să fie de cea mai bună calitate. Pentru articolele de îmbrăcăminte îți sugerăm să folosești un umeraș confecționat din lemn. Acest tip de umeraș este cel mai elegant, sigur și potrivit. De asemenea, produsul va fi foarte bine pus în evidență. Dacă ai un manechin, este indicat să îl folosești pentru realizarea pozelor.
  • Pentru articolele de încălțăminte sau accesorii, produsul trebuie așezat pe o suprafață simplă: o podea din lemn, parchet sau pe o suprafața albă simplă. Aceste aspecte sunt cele mai recomandate pentru a evidenția aceste articole.
  • Folosește lumina naturală: cea mai bună lumină pentru realizarea pozelor este cea naturală. Dacă realizarea pozelor la lumina naturală nu este posibilă, poți folosi o lumină artificială, dar să fie cât mai puternică și albă. Este de evitat lumina caldă (galbenă). Folosirea blițului sau a filtrelor nu este recomandată pentru că denaturează forma produsului, iar pozele ar trebui să reflecte cât mai bine realitatea.
  • Pozele trebuie să fie făcute de tine: trebuie să încarci pe platformă poze făcute de tine care să reflecte realitatea și starea actuală a produsului. Pozele luate de pe internet, nu trebuie postate pe platformă și pe lângă acest aspect, reduc semnificativ gradul de încredere pe care potențialul cumpărător l-ar fi acordat.
  • Realizează pozele într-o perspectivă detaliată, apropiată: încărcă pe platformă și poze cu detalii semnificative ale produsului care nu sunt vizibile de la distanță.
  • Arată defectele produsului: dacă produsul nu este nou, fotografiază în special defectele și semnele de uzură. ATENȚIE! Dacă pozele nu reflectă starea reală, produsul va fi returnat de către cumpărător.


Descrierea produsului ar trebui să fie detaliată și ușor de accesat. Un exemplu pentru o rochie ar fi: Rochie neagră cu decolteu în V, mânecă scurtă, elastice laterale în talie, volănașe în partea de jos, închidere cu nasturi în față. Dacă descrierea este vagă (de exemplu: Rochie frumoasă cu mâneca scurtă și volane) cumpărătorul nu va fi la fel de tentat să achiziționeze produsul tău.


Foarte important în descriere este să numești brandul produsului pe care îl vinzi. De multe ori potențialii cumpărători caută un produs având drept criteriu brandul, deci precizarea acestui aspect este esențială în procesul de vânzare. ATENȚIE! În descriere trebuie neapărat menționate eventualele defecte ale produsului. Dacă defectele nu sunt menționate și nu se văd nici în pozele produsului, cumpărătorul are dreptul de a ne anunța. Astfel, produsul tău poate fi returnat.


Pentru o descriere cât mai eficientă, îți sugerăm să menționezi dacă există defecte, pete sau deteriorări ale produsului, să adăugi informații în plus despre material (ex. 100% lână, 80% bumbac, etc), să adaugi mărimi cât mai exacte (lungime, talie, piept) și să sugerezi ocazia perfectă pentru purtarea articolului (vară, iarnă, eveniment, office).


Ca pas final, va trebui să alegi un preț de vânzare al produsului. Stabilirea prețului este strict la latitudinea ta, dar să ai în vedere că tipul, starea și prețul inițial al produsului sunt factori care ar trebui să influențeze prețul actual de vânzare.


Condiția produsului tău Prețul sugerat de noi
Produsul este nou sau nou cu etichetă Preț între 70% - 80% din prețul inițial
Produsul a fost purtat o dată sau are o condiție foarte bună Preț între 50% - 70% din prețul inițial
Produsul are o stare bună sau normală Preț între 30% - 50% din prețul inițial


Pentru stabilirea prețului produsului tău poți să te orientezi și după prețul produselor asemănătoare existente pe platforma ICONIS. Dacă stabilești un preț mai mic decât cel obișnuit, îți crești șansa de a vinde produsul cât mai repede. Dacă produsul tău nu se vinde, poți modifica oricând prețul pentru a mări șansele de vânzare. Odată postat pe platformă, trebuie doar să aștepți ca cineva să cumpere produsul.


Poți încerca să accelerezi procesul de vânzare prin următoarele acțiuni:

  • Îmbunătățește claritatea pozelor sau scrie mai detaliat descrierea produsului pentru a ușura procesul de cumpărare.
  • Dacă postezi constant produse pe platformă, vei fi mai ușor de remarcat. De asemenea, urmăritorii tăi pot fi notificați atunci când postezi pe platformă un nou produs. Dacă te remarci vei avea mai mulți urmăritori și numărul de cumpărători va fi din ce în ce mai mare.


După ce produsul tău a fost cumpărat, ești nevoit să trimiți produsul cumpărătorului în termen de 5 zile lucrătoare, în caz contrar, tranzacția va fi anulată. Imediat ce coletul a ajuns la destinatar și nu au existat plângeri, plata către tine va fi efectuată conform abonamentului pe care îl ai. Dacă produsul tău trebuia să fie cumpărat, dar tranzacția a fost anulată, produsul va rămâne listat pe platformă.


Am vândut produsul. Cum mi se virează suma cuvenită?


Plata către tine se realizează într-un singur mod: banii vor fi livrați în contul bancar pe care l-ai înregistrat în contul tău de pe platformă. Se poate salva un singur cont bancar. Totuși, datele de cont pot fi schimbate dacă dorești acest lucru. ATENȚIE! Dacă datele de cont nu sunt completate, incomplete sau incorecte, plata nu poate fi făcută și vei fi contactat pentru a verifica și reintroduce corect datele.


În cazul în care produsul trimis de tine nu corespunde cu descrierea sau nu este într-o condiție bună (fiind murdar, distrus), plata nu va fi făcută și platforma ICONIS își rezervă dreptul de a te penaliza.


În cazul în care produsul nu este pe placul cumpărătorului, costul transportului de retur va fi suportat de către cumpărător.

Când tranzacția a fost efectuată și produsul tău a fost vândut, ai la dispoziție 5 zile lucrătoare ca să îl trimiți. În caz contrar, tranzacția va fi anulată. După ce ai predat produsul firmei de curierat, acesta o să ajungă la destinație în câteva zile lucrătoare. Banii sunt opriți de ICONIS, până când cumpărătorul confirmă că produsul primit este conform descrierii de pe platformă. Plata va fi făcută în contul tău conform termenului de plată al abonamentului tău, după ce statusul tranzacției arată „Livrat”, și au trecut cele două zile lucrătoare în care cumpărătorul ne poate anunța dacă dorește un retur.


Cum să vând mai repede?

Dacă vânzările tale stagnează, avem o serie de recomandări pentru a îmbunătăți situația:

  • în primul rând trebuie să ai grijă ca fiecare listare de produs să fie impecabilă
  • pozele trebuie să fie clare, făcute la lumină naturală, astfel încât produsul să fie pus bine în evidență
  • descrierea trebuie să fie cât mai clară, concisă și descriptivă
  • dacă după o perioadă tot nu se vinde, îți recomandăm să reduci prețul produsului


Fă-te remarcat! Cu ajutorul rețelelor de socializare îți poți face cunoscut profilul și produsele de pe platforma ICONIS

  • poți distribui pozele pe profilul personal prin intermediul rețelelor de socializare
  • poți distribui pozele pe diverse grupuri de pe rețele de socializare
  • poți posta produsul cu poze pe profilul tău și să ne dai tag (Facebook, Instagram etc.)


Realizează un profil cât mai bun pe platforma noastră! Cum?

  • serviciul de livrare trebuie să fie cât mai bun, produsul să fie cât mai frumos împachetat și să fie în stare cât mai bună (curat, călcat)
  • dacă serviciul de livrare este bun, coletul este predat mereu cumpărătorului cât mai rapid, ratingul tău va crește și vei fi un vânzător de încredere, câștigând, astfel, mai mulți cumpărători
  • postează cât mai multe produse; cu cât postezi mai mult cu atât numărul tău de urmăritori va crește. Când un cumpărător te urmărește va primi notificare automat când postezi un produs nou
  • o piesă vintage sau sold out va atrage întotdeauna atenția către profilul tău

Reclamă plătită

Reclamă plătită

newsletter

Nu mai pierde nimic!

Înregistrează-te pentru a primi newsletter-ul ICONIS și vei fi mereu informat despre produse noi și campaniile de promoție!